BOEMALAARM! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Evi Ceulemans - WaarBenJij.nu BOEMALAARM! - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Evi Ceulemans - WaarBenJij.nu

BOEMALAARM!

Blijf op de hoogte en volg Evi

31 Juli 2013 | Israel, Tel Aviv

Bomalarm in Israel. Gene zever. Elke fucking 20 minuten gaat dat af, in mijn hoofd dan toch. Wiejoeee wiejoeee. Ik ben alert, ik sta op scherp. En ik genieeeet! Ge kunt in Tel Aviv geen straat doorkomen zonder een boemeke te passeren. Een boemeke met 2 benen, schoon ogen en een Israelische nationaliteit. Gelovig of ni, Israel is wel degelijk het beloofde land en God heeft zijn bevolking gezegend met een knap uiterlijk, zoveel is zeker. Wie bewijzen nodig heeft vooraleer 'm gelooft, boekt u snel een ticketje naar Israel. Misschien is ne one way wel een beter idee dan ne retour..

Ondertussen zijn we 3 dagen in Tel Aviv, the big orange. Het is hier mooier, aangenamer en leuker dan pakweg Brussel. Van een land in oorlog is hier niks te merken, en alle lelijke Joden (inclusief pijpenkrullen en ne vreselijke bad taste wa kleding betreft) zijn verhuisd naar Antwerpen waardoor hier enkel de normale exemplaren overblijven. Of degene die volledig vol getattoueerd staan en met een broek tot onder hun gat maar met keppeltje op het hoofd. Hippe jongens! Gezellige bars met prijzen waar ge van achterover slaat en meer Belgisch bier op de kaart dan wa anders, de zee die vlakbij is en veel mogelijkheden om uit te gaan, omgeven door skyscrapers en mooie mensen die gezien willen worden op de boulevards. Wat een verademing na de ramadan in Tunesie! Jippie!

We hebben hier een beetje rondgeflanneerd en gecitytript en op uitstap geweest naar Jaffa. Een van de oudste steden denkbaar, daar waar Jonah vertrok voor 'm werd opgegeten door ne hungry fish. Onder andere. Het geld vliegt buiten, want zoals ik al zei is Tel Aviv belachelijk duur. 20 euro voor 3 pintjes, schol! Uitgaan is inderdaad zoals waar ze ons voor gewaarschuwd hadden. Ge moet de mannen van u afslaan. Ze zijn bijna allemaal geintresseerd, ze zijn enorm direct en ge hoeft maar eens te glimlachen en ze beloven u dat ze "alles met u gaan doen wat ge maar wilt" en na 5 minuten komen ze triestig kijken omdat het "nu wel echt tijd is om te zoenen". Maar God verricht hier toch ni altijd wonderen, en wij bedanken beleefd en dan druipen ze droefjes af.

We verblijven momenteel bij ne minder directe Israeli, ne supergastrvrije en vriendelijke kerel die ons meeneemt naar toffe bars, lekkere restaurants en ons helpt bij alles wa maar denkbaar is zonder daar seksuele wederdiensten voor te verwachten (denken we). Couchsurfen is ne aanrader! Vrienden over de hele wereld hebben of maken is heerlijk, en ik ben die van in Belgie dan ook heel dankbaar dat ze ons in contact brachten met Oren! Morgen trekken we door richting Haifa, nadien naar Tiberias en daar meeten we al opnieuw met Oren die gaat kiten op het meer van Tiberias. Gelijk Jezus, een beetje overt water vliegen. Gotta love Israel!! We gaan kamperen in de Golan en het kind in mij is weeral zeer tevreden met deze leuke vooruitzichten! Onverwachte wendingen altijd met open armen verwelkomen! (Ook goed voor de ventilatie in de okselzone bij deze temperaturen!)

• 01 Augustus 2013 - 19:11

Mowgli:

Super knap verslag! Doet je verlangen naar meer en meer en meeeeeer...
    Nog heel veel plezier ginder en hopelijk vindt ge uwen enige echte JAWHE ;-)

ps. Safety first!

Verslag uit: Israel, Tel Aviv

ISRAEL - JORDAN

Rondreis door Israel en Jordanie met liefste Sansan!

10 Augustus 2013

JERUZIELEM

04 Augustus 2013

SHARING IS CARING
Evi

I'm fearless, so limitless and free. Happy on my own and nothing really bothers me. I have desires to see the world, jump out of planes and fly. And I love to be alive but I'm not afraid to die. I'm sure of things and self-contained. I can carry on with no need to explain. It doesn't matter if I ever make it home, maybe I can go too fast, and drink all night and dance alone. You see I love to be alive but I'm not afraid to die. I'm thoughtless, so easy and free. I can walk away, not think ahead, and I have no plans to keep. Because I love to be alive but I'm not afraid to die.

Actief sinds 13 Juli 2013