GOOD KARMA - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Evi Ceulemans - WaarBenJij.nu GOOD KARMA - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Evi Ceulemans - WaarBenJij.nu

GOOD KARMA

Blijf op de hoogte en volg Evi

09 Augustus 2013 | Jordanië, Petra

Voor mijn trouwe blogvolgers die mijn spannende avonturen (ahum) volgen, even een kleine update. En hoewel ik ondertussen al een tijdje in het Midden Oosten uithang, is het er ditmaal eentje over Tunesië.  

Mijn bad karma is opnieuw omgezet in good karma. Allah is nimeer boosjes op mij, of misschien is ie toch ni zo groot als de moslims beweren. Of misschien hebben alle Goden van de talrijke religies die in Israël te vinden zijn, samengewerkt als bedankje omdat ik helemaal naar the Holy Land ben gekomen. Wat de reden ook is, ik mag mijn beide pollekes kussen want het geluk sta weer aan mijne kant and im one lucky bastard.

Een tijdje geleden werd mijn splinternieuwe camera gestolen in Hammamet. What a waste. Mijn grootste zorg was ni da ik mijn fototoestel of foto's kwijt was, maar wel da ik zou veranderen in een achterdochtig, neurotisch en paranaoia grietje dat haar sjakos net ni aan haar lijf zou  lijmen of snel de straat oversteekt wanneer er "een verdacht figuur" haar richting komt uitgewandeld. Dat gebeurde gelukkig niet. Ik huppelde nog steeds vrolijk door Tunesië en dat doe ik hier ook in Israël. Vandaag vertelde iemand mij nog da ik een hele relaxte "whatever"-houding lijk uit te stralen. Openminded en zonder angst voor iets of iemand. Complimentje om te onthouden.

En mijn geloof in de goedheid, in de goede bedoelingen, de eerlijkheid en oprechtheid van de mens werd beloond.

Mijn camera werd namelijk helemaal niet gestolen in Hammamet. Op de één of andere manier ben ik hem gewoon ergens kwijtgeraakt op straat. (En ik was niet dronken! Het was ramadan!) Ik verlies mijn hoofd nog eens als ik ni oppas... De buurman van Lenka heeft 'm daar gevonden en kwam deze week vragen of zij misschien haar fototoestel kwijt was. Niet dus. Wel Lenka's chaotisch vriendinnetje... Ik dus.

Hoera hoera hoera! Mijn camera is terug! Mijn foto's zijn terecht! En mijn vertrouwen in de mens is voor de volledige 200% hersteld nu nog maar eens blijkt dat ik er helemaal ni vanuit moet gaan dat iedereen ne potentiële dief is, en dat mensen daarenboven ook nog eens zo eerlijk zijn dat ze de verloren camera van een onhandige toerist netjes terug bezorgen. Shukran!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evi

I'm fearless, so limitless and free. Happy on my own and nothing really bothers me. I have desires to see the world, jump out of planes and fly. And I love to be alive but I'm not afraid to die. I'm sure of things and self-contained. I can carry on with no need to explain. It doesn't matter if I ever make it home, maybe I can go too fast, and drink all night and dance alone. You see I love to be alive but I'm not afraid to die. I'm thoughtless, so easy and free. I can walk away, not think ahead, and I have no plans to keep. Because I love to be alive but I'm not afraid to die.

Actief sinds 13 Juli 2013
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 41532

Voorgaande reizen:

04 April 2014 - 20 April 2014

CUBA

08 Januari 2014 - 01 Februari 2014

BAHAMAS

06 Januari 2014 - 08 Januari 2014

NEW YORK

29 Oktober 2013 - 03 November 2013

BERLIN

29 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

ISRAEL - JORDAN

11 Juli 2013 - 23 Juli 2013

TUNISIA

04 Juli 2014 - 30 November -0001

OOST-EUROPA

Landen bezocht: